maandag 1 oktober 2018

Op de grote boerderij .... deel II

Maandag in de ochtendkring vertelden we over tractors.
Hoe ziet een tractor eruit?

Nadien mochten de kleuters eens proberen een tractor te schilderen. 





 






Tafels en stoelen werden aan de kant geschoven zodat we konden ravotten in het stro. 
























Linette had een leuk spelletje bij van de boerderij.












Ook tekenden de kleuters hun mannetje van de maand. 

Elke kleuter heeft een boekje gekregen, in dat boekje mogen de kleuters elke maand een mannetje tekenen. Zo kunnen ze later de evolutie zien in hun tekenen. 












In de speelzaal oefenden we dinsdag de Fit voor Leren - Dekentje trek.
Hopelijk hebben jullie er thuis evenveel plezier aan gehad als wij op school. 














De dekentjes waren een beetje vuil geworden, daarom stopten we ze samen in de wasmachine.





Dinsdag leerden we ook over de producten van de dieren van de boerderij.
Zo leerden we dat eitjes van de kip komen, melk van de koe en wol van het schaap. 














Natuurlijk mochten wij ook eens proeven van de melk.








Juf kijk, ik heb een melksnor. 😄







 En ik heb ook een melksnor 😊

Alle dieren op een rij in de wei.
De kleuters kregen een strookje met dieren, maar het hoofd en de staart van de dieren waren allemaal door elkaar gezet.
De kleuters moesten de prentjes eerst op de lijn van elkaar knippen en nadien de prentjes in de goede volgorde leggen en op een strook papier kleven.




"Juf, mijn boek gaat niet open." zei Charlotte.
"Ik moet jouw muziekdoosje gebruiken, wacht ik zal het even gaan halen." 😂


"Nu gaat het wel lukken hoor juf."
(Ik gebruik dit muziekdoosje ook altijd voor
ik een verhaaltje ga vertellen, om het stil te maken in de klas.)

Ja, ja nu gaat het boekje wel open. Charlotte vertelde mij alles over de dieren van de boerderij. 





 Ook leerden we naaien met de wol van het schaapje.


















We leerden ook een super leuk lied van Kapitein Winokio - Marilou de koe.





 Donderdagnamiddag deden we dierenyoga in de speelzaal. Even lekker ontspannen. De kleuters deden hierbij bewegingen van dieren na op rustgevende muziek.

Nadien speelden we nog eventjes buiten in de tuin en werkten we samen aan de knutseltafel in de tuin. Heerlijk genieten van het zonnetje. 













Donderdag na de laatste speeltijd zongen we met heel de school samen liedjes. 







                                  We haalden ook onze beste dansmoves naar boven. 













Zo hadden we ineens ons extra lang weekend ingezet. 
Hopelijk hebben jullie even hard genoten als wij hebben gedaan! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten