zondag 10 februari 2019

Thema: Sensomotoriek


Onze kleuters gingen maandag aan de slag met het oefenen op het zelf toedoen van hun jas.
Maxim en Renée deden voor hoe het moet.



En oefenen maar... !
Van proberen kan je leren. 






 





Op de knutseltafel in de klas lagen twee grote spiegels klaar. 
Eerst wat gekke bekken trekken. 😝










Nadien mochten de kleuters met hun handen schilderen op de spiegel.
Wat fijn!


Vervolgens maakten ze er een tekening in.
Hiervan maakten we dan een afdruk, deze legden we te drogen op de verwarming. 











In de bewegingshoek werd er hard gesprongen op de trampoline! 






Enkele kleuters speelden maandagnamiddag samen met juf Kaat een kleurenspelletje van Nijntje.

Hier speelden de kleuters een voelspel. In elk zakje zaten knikkers verstopt. De kleuters moesten op zoek gaan naar zakjes waar evenveel knikkers in zaten en deze samen leggen.

Op dinsdagmorgen even ontspannen met Biba en Loeba.
Fit voor leren.
































We maakten in de klas een rijsttafel. Wat voelt dat leuk. 







In de slaapklas experimenteerden we met schaduw.











Ook juf Wendy kwam even meespelen.

Wat is dat leuk!



Op de trampoline was het eventjes druk.
Daarom gebruikten we de groene zandloper (1 min.). Iedereen mag om de beurt op de trampoline, zolang de zandloper loopt. Wanneer hij leeg is, is je beurt voorbij en is het aan de volgende.








Op dinsdagnamiddag stond er in onze kring een blotevoetenpad klaar en schilderden we met onze blote voeten in de knutselhoek. 



























 




Wij hebben ons super goed geamuseerd!
Dankjewel oma van Maud en papa's van Ayden en Lucas om ons te komen helpen! 

Voor we naar huis gingen hebben we nog even gefietst in de turnzaal.
We oefenden op starten en stoppen op signaal.












 Op woensdag hielden we gedichtendag op school. 

De directeur verwelkomde de kinderen met een tekst op rijm waarna een verrassing volgde: hier en daar ging een raam open, enkele juffen staken hun hoofd buiten en scandeerden om beurten een versregel van een gedicht van P. Van Ostayen. 
Daarna ging iedereen naar de klas om daar allerlei activiteiten rond het thema "Poëzie" te doen.




We hebben hiervoor samengewerkt met de klas van juf Ilse.
We kozen voor het gedicht van "Sikje sakje sokje": 


Ik las het gedicht eerst even voor aan de kleuters en liet terwijl de bijhorende prenten zien.



De kinderen kunnen gauw al wat mee zeggen en op het einde (bij 'Een twee drie, ik pak je!") mag een kindje iemand gaan kriebelen. 




Ook bij meester Tim in de turnzaal werd er een loopspel gedaan met de prenten van het gedicht. 

Na de speeltijd deden we een "zoek dezelfde" spel met allemaal sokjes van de kinderen. 
Als iedereen een sokje had mochten de kinderen gaan uitzoeken wie de andere helft van zijn paar had. Samen moesten ze dan opdrachtjes uitvoeren. 


Handen goed dichthouden zodat niemand kan zien welk sokje je gekozen hebt. 






Iedereen gaat op zoek naar zijn wederhelft!




Hier is de opdracht: kruip onder je vriendje zijn/haar benen door! (en dan verwisselen).




Op het einde maakten we een "praatsok" en lieten we onze sok het mooie versje nog eens opzeggen.


Op donderdag was juf Ilse ziek en mochten de kleuters van juf Ilse bij ons in de klas komen spelen.
Veel beterschap juf Ilse! 






Deze kleuters hadden een verjaardagstaart voor de juf gemaakt. Ze speelden dat de juf jarig was.







Donderdagmiddag keken we naar TIK-TAK.








Na de middag oefenden we onze kniptechniek. De juf zette een knipbak op de tafel met allerlei opdrachtenkaartjes. De kleuters probeerden te knippen op de lijn. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten